Je leest het regelmatig in vacatureteksten: doorgroeimogelijkheden. Een mooi en belangrijk begrip, maar hoe komt het in de praktijk tot uiting? Om je een beter beeld van de kansen binnen onze gemeente te geven, hebben we collega Ingrid van Kasteel (projectondersteuner) gestrikt voor een interview. Als iemand binnen onze organisatie weet hoe het is om te groeien als professional, dan is het Ingrid wel.
In de al bijna 25 jaar dat zij hier werkt, heeft ze allerlei functies bekleed. Van bestuurssecretaresse tot projectondersteuner. Naast haar huidige functie doet ze kabinetszaken erbij. Ook speelt ze een belangrijke rol binnen o.a. het woningbouwproject Kersenweide, waar maar liefst 1200 nieuwe woningen gebouwd worden. Kortom: Ingrid is van alle markten thuis en ontzettend leergierig!
“Ik ben als bestuurssecretaresse begonnen. In 2007 was ik toe aan iets anders. Ik kreeg toen de mogelijkheid om te solliciteren op de functie communicatiemedewerker. Dit leek mij toen heel leuk. Vooral om ook weer eens wat anders te doen en mij op andere gebieden te kunnen ontwikkelen. Uiteindelijk ben ik het toen geworden!
Ik heb daar ook een opleiding voor gedaan destijds. Dat werd allemaal geregeld via de gemeente dus dat was heel fijn en ik heb er veel van geleerd. Je krijgt echt alle ruimte om aan jezelf te werken.”
“Heel bijzonder en leuk, omdat je andere mensen beter leert kennen en je uit je comfortzone wordt gehaald.”
“De mogelijkheden zijn hier. Als je de kans krijgt, moet je niet twijfelen maar gewoon je kans pakken. Dat heb ik toen ook gedaan en van de één op de andere dag werkte ik bij het cluster communicatie en later dus als projectondersteuner. Je moet dus niet bang zijn om de stap te durven zetten en er zelf werk van maken.”
“Mijn rol is veelomvattend. Eén van de dingen die ik doe, is het plannen van vergaderingen en overleggen en het notuleren. Daar komt mijn secretariële achtergrond weer goed van pas. Met Kersenweide hebben we excursies gehad met de gemeenteraad, deze organiseer ik ook. De afwisseling is fijn, want je zit niet alleen achter je laptop maar gaat ook op pad.”
“We hebben een leuk projectteam. Heel divers. Door het project groei ik mee in materie waar ik helemaal niet bekend mee was. Daar leer ik veel van.
Eens in de drie weken zitten we met alle disciplines bij elkaar. Denk aan marktpartijen (projectontwikkelaars), externen die bijvoorbeeld ingehuurd zijn voor bodemonderzoek of archeologie, maar ook collega’s met verschillende expertises. Je hoort van alle kanten wat er binnen het project speelt en tijdens dit overleg komt het allemaal samen.”
“Heel bijzonder. Ik woon ook in de gemeente, dus dat maakt het extra speciaal. Vooral omdat ik nu weet wat het allemaal vergt om zo’n nieuwe wijk te ontwikkelen. Als je er goed over nadenkt dan is het natuurlijk logisch, maar als je er middenin zit dan verbaas je je over alle stappen die gezet moeten worden en wat er allemaal bij komt kijken. Echt ongelofelijk”.
Ben jij enthousiast over het verhaal van Ingrid en lijkt een baan bij Bunnik jou ook wel wat?
Bekijk snel de vacatures of neem contact met ons op over de mogelijkheden.
©2024 Gemeente Bunnik - Alle Rechten Voorbehouden - www.bunnik.nl